Wednesday 28 December 2011

TULIS MATLAMAT ANDA

Tulis Matlamat Anda
Asmkm dan salam sejahtera..

Ap khabar Anda?

Kali ini saya berkata tentang menulis matlamat. Jika Anda ada matlamat, jangan hanya biarkan ia tersimpan di dalam kepala, tuliskannya.

Mengapa pulak nak tulis?

Minda kita peka kepada visual dan "feel" kita, ia peka pada perasaan kita terhadap sesuatu benda, perkara mahupun situasi. Sebab itu, ramai motivator menyarankan Anda supaya membayangkan apa yang Anda mahukan benar-benar berlaku sekarang.

Untuk menjadikan minda Anda peka kepada matlamat Anda, tuliskan ia di atas kertas supaya senang dibaca dan senang di "tangkap" oleh minda, terutama pada waktu malam. Kalau boleh tulis pada buku nota kecil sebesar saiz kad pengenalan dan bawa ke mana-mana sahaja.

Baca berkali-kali dalam sehari dan fikirkan cara apa yang boleh Anda gunakan untuk mencapai matlamat itu.

Selepas itu, banyak idea akan muncul, inspirasi akan timbul dan Anda bertemu dengan orang-orang yang boleh memberi bantuan tanpa Anda minta dalam usaha mencapai matlamat Anda. Minda anda "menarik" situasi-situasi ini kerana ia berada dalam fikiran Anda.

Inilah Law Of Attraction. Fokus fikiran pada matlamat Anda, dan ia akan ditarik oleh minda.

Untuk "menarik" ia dengan cepat dan agar minda mampu merealisasikan matlamat Anda dalam masa singkat, wujudkan "feel" pada matlamat tu, misalnya, Anda gembira mendapat laptop baru, sangat girang dapat beli kereta baru mahupun sangat teruja dapat awek baru! huhu..

Jika Anda seorang lelaki yang inginkan cinta, hadirkan rasa bahagia dalam hati Anda sekarang, biar ia meresap sedalam-dalamnya hingga Anda bagaikan "mabuk" cinta, bayangkan kekasih Anda hadir di depan mata, wajahnya, bibirnya, keningnya, warna matanya, bayangkan dia senyum pada Anda, merenung Anda dengan penuh kasih dan anda lihat bibirnya bergerakdan berkata betapa sayangnya dia pada Anda.

Bayangkan sekerap yang mungkin dalam sehari selain menulis matlamat Anda itu. Saya tahu Anda belum lagi dapat sekarang, tapi Anda akan dapat di masa akan datang, sebab itu saya meminta Anda membayangkan sekarang, hadirkan perasaan sayang dalam bayangan Anda. Kalau boleh, sedekahkan bacaan Al Fatihah padanya dan hadirkan gelombang sayang padanya, amalkan setiap hari.

Jangan lupa bersyukur atas semua ini sebelum Anda mahu tidur.

Jika Anda fokus pada apa jua matlamat, Law Of Attraction akan bertindak serta merta. Dalam kes cinta ni, jangan heran kalau Anda asyik berjumpa ramai gadis yang cantik-cantik dan yang hampir sama dengan apa yang Anda bayangkan.

Cemana saya tahu banyak pasal perkara ni? Sebab saya dah mencubanya.

Saya mahu Anda sedar, Anda juga mempunyai potensi yang sama seperti saya. Anda mempunyai jumlah neuron yang sama dengan saya dalam otak kita, tak lebih, tak kurang.

Perasaan kita dibentuk oleh kita sendiri. Dunia kita hari ini adalah apa yang kita fikirkan lama dulu.

Semua yang terjadi pada kita, terjadi hari ini kerana kita telah memikirkannya pada minggu lepas, bulan lepas mahupun tahun lepas.

Kita menarik semua yang kita fikirkan. Masalah? Kita juga yang menarikanya datang pada kita kerana kita sendiri yang menciptanya dengan mewujudkan ia di dalam fikiran kita, lalu Law Of Attraction bertindak menarik apa yang Anda fikirkan tu datang pada kita.

Walaupun Law Of Attraction ni kita tak nampak, tapi ia memang ada. Arus letrik juga kita tak nampak, gelombang Astro kita tak nampak, gelombang handphone juga kita tak nampak, tapi..

Anda masih gembira memetik suis kipas, suis komputer, menonton siaran Astro dan menggunakan handphone. Semua ini Anda gunakan tanpa perlu melihat dan mengambil kira cemana ia menjalankan fungsinya dalam bentuk gelombang, tapi Anda meyakini ia wujud kerana Anda menggunakannya.

Begitu juga halnya dengan kuasa minda dan Law Of Attraction. Inilah keajaiban minda.

Tulis apa jua matlamat Anda dan fokuskan fikiran padanya.

http://shueqry.blogspot.com/2007/05/tulis-matlamat-anda.html

No comments:

Post a Comment